helg finally!

inte för att veckan egentligen gått långsamt.. men helg e ju alltid skönt.. trots att jag ska upp tidigt å jobba imorrn. Men sen efter jobbet så ska jag på tjejmiddag. Det ska bli mojsigt!! och på söndag är det ringträning med Puggensgänget och då hade jag tänkt å tjuvträna lite agility för jag såg att de hade en bra bana uppställd på den BK:n så vi tänkte vara där en timme tidigare.. Eftersom Penny ska tävla på söndag den 20:de så måste vi tränatränaträna massor nu.

Var även på brukshundklubben idag innan jag åkte till veterinären för att vaccinera Pennan. Det var liksom dags och kändes som att jag var tvungen att göra det innan västerås nästa helg..

Jag har funderat på en annan grej. Apråpå denna hemska sjukdom vingelmops.. Vet nån som läser här ifall man kan röntga ryggraden för att se om hunden "bär på" vingelmops. Alltså om man kan se det innan det börjar synas i symptom? Skulle gärna göra det på Penny innan nästa parning så om det går så är jag evigt tacksam. Jag har försökt kolla på nätet utan några vidare resultat... :( Inte för att Penny på nåt vis har några symptom utan för att jag vill kolla eftersom hon inte är så gammal än och det brukar bryta ut vid lite äldre dagar och jag vill veta innan.. för det skulle vara skönt och veta att hon är frisk på det planet..

Lilla Simon mår fortfarande bra och han har också vaccinerats idag. Hoppas det gick bra, har faktiskt inte pratat med Malin än idag.. men det ska det bli ändring på... ;)

Hoppas ni alla mår bra.. Tyvärr har jag inga nya bilder men jag sätter in en på Willgot när han har på sig döskalleplåster som han fått av sin pappa Mille. söt han e va? ser lika glad ut som Penny gör ibland *haha*
image133

Kommentarer
Postat av: Malin

Simon mår som den lilla prins han är, så otroligt trygg i sig själv. Hoppas att ni fick en trevlig tjejmiddag. Är själv bjuden på en i maj. Finns det någon chans att jag kan åka med dig imorgon till ringträningen? Ettan kan också passa på att testa lite agility innan.

// Kram Malin

2008-04-12 @ 22:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0