spindel

Idag på jobbet hittade vi en stooor exotisk spindel i en plåtburk....
Modiga jag :) satte en måttkopp över och la denna BEST i toan för nedspolning....
Grejen var det att den där spindeln var grymt stor och verkligen superäcklig så jag var tvungen att ta kort på monstret innan den mötte sitt hemska öde...
kolla här!!!


Min rooliga chef sa i telefonen till min jobbarkompis Anna..
-Jag måste skicka in den där bilden till Skansen och fråga vad det äär för spindel!!
-Men... det kanske inte är så bra med tanke på att spindeln ligger i toan! Tänk om de tyckte vi skulle sparat den!?!
-Men vaddå? De måste de förstå!
-Men tänk om den är superovanlig och de ville ha den..
-Men de måste de förstå..!

hahahahahaha! Tyckte det var roligt!
Nu har iaf fler i denna värld sett denna horribla spindel som var grymt stor... den här säkert kommit med från nån leverans från utlandet.. kändes inte som den hörde hemma i den svenska faunan!

Penny är fortfarande hysteriskt hungrig... Har krafsat på luckorna idag också... Och även letat mat i varenda vrå på jobbet när vi skulle gå hem.. hahah hon väger 9,3 och är cirka 48 cm runt kaggen.. tyvärr har jag inte mätt henne tidigare... :(

Kommentarer
Postat av: katarina

Matte säger att det inte är fint att mäta tjejernas mått runt magen (eller var det att kommentera resultatet man inte fick... hm). Vi följer med spänning Pennys utveckling!//Gollum

2008-08-12 @ 21:38:10
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Carro

Tur att ni spolade ner snubbot!!! Jag hade nog kräkts av att bara se den där röra på sig. USCH!!! Om inte Skansen hade velat ha den kanske ni hade kunnat ge den till Stures kompis? ;)

2008-08-13 @ 13:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0