Valpning!

Nu har jag varit på mitt livs andra valpning. Denna gången var det Heddas tur (Strandsmedjans Hedwig)

Malin skickade ett sms till mig kl. 09.00 på morgonen att Heddas temp hade gått ner... OJOJ! sa jag... nu kommer jag säkert missa allt.. :( Eftersom jag jobbade till halv 7. Jag var en riktig pain-in-the-ass kan jag tänka mig med sms varje timme om HUR GÅR DEEET??? trodde helt klart att jag skulle missa alltihopa..

Väl där vid 7-tiden åt vi lite fiskgratäng..mmm... tack! sen började väntan... vi väntade å väntade å väntade å väntade å väntade... å trodde aldrig att Heddas flås-stadie skulle upphöra... Men så tillslut kl. 04.45 så gjorde hon en liten grimas... fast vi alla tänkte att nää.. var det där verkligen en kryst eftersom vi vid de här laget nästan hade insett att Heddas valpar faktiskt inte kommer komma utan Malin nog får nöja sig med en megatjock flåsande mops i framtiden... Men visst var det en kryst.. Hedda var såå trött så hon nästan somnade medan de små värkarna.. Och sen kände vi att valpen var på G :):):) Och ut kommer nåt konstigt... Vi som tidigare bara sett huvudet komma ut först blev först chockade av att valpen såg vääldigt märklig ut.. Men sen såg vi att de var bakbenen å magen som tittade ut :)
Sen ploppa valparna ut på löpande band å mellan 3:dje och 4:de valpen så hjälpte vi till å massera ut valpen! Då kom den efterlängtade tiken :)

kl. 07.00 var alla 5 pigga och livfulla och skrikande valparna ute å Hedda började direkt tvätta sina små bebisar!

Jag tog bilder på alla små och även på mamma+barn tillsammans... Dock försvann alla dessa bilder... Hann skicka dem till Malin iaf :D

Så jag snattar en bild från Malins blogg www.nogg.se/hedda å lägger i istället :)

image33

Nettan hade lagt ut bilderna som jag tog på henne blogg ;) http://hasselby.blogg.se så nu har jag dem igen :D Så jag sätter in dem.. de ligger i den ordning de kom ut :) först 3 pojkar sen flickan å sen sista killen


hejhopp! :D

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va ni va duktiga !
Tur att du hann skicka iväg bilderna till Malin.
Jag har också fått dom och satt in dom på min blogg.

Kramiz

2008-02-22 @ 15:05:56
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Nettan

Jag kan inte titta nog på dom små fulingarna.
För inte är dom vackra just nu - inte på bild i alla fall.
Nu längtar vi bara efter att få åka till malin och bara GLO och GLO och GLO för det är det enda vi ska göra ! Ha, ha !

Kramizar

2008-02-22 @ 23:12:17
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Se mitt inlägg "Buzzador"!

2008-02-22 @ 23:31:37
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilket team vi var, alla tre. Resultet gick inte heller att klaga på. 5 underbara valpar kom ju ut, friska å välmående. Tack för all hjälp! Du var super!

// Kramar från Malin & Hedda

2008-02-23 @ 21:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0