måste bara få berätta om vårat fynd

nu på kvällskvisten.

Vi ska möblera om i vardagsrummet. Flytta soffor - slänga ut ett åbäke till hylla och så vill jag ha en sekretär att ha datan i eftersom den nu ligger på ett bord mellan sofforna och i vårat knä när den används... vilket är både fult och opraktiskt.. Så, en sekretär är perfekt. Jag är supertrött på Ikeamöbler så jag har kikat lite på blocket. Så nu ikväll såg jag en annons där en skulle skänkas. Jag ringde och han hade den kvar och ville att vi skulle komma ikväll redan.

Sagt och gjort! vi åkte dit och då visade det sig att han skulle göra sig av med allt han hade i lägenheten i princip... så vi gick runt och plockade på oss lite av varje.. hehe

Vi kom hem med:

-sekretär
-symaskinsbord från Husqvarna, ett sånt gammalt fint
-brödkavel
-5 fina ölglas
-4 fina snapsglas
-2 träljusstakar i gammelvit färg
-en fin kruka
-ett gäng med kaffefat i vitt med blått blommönster

allt detta för priset av 0 kronor.

Det kallar jag fynd :) Tur att allt gick in i bilen.. men jag satt inte så bekvämt men va fasen - gratis e bra!

en bra början på semestern!!! :):)

Kommentarer
Postat av: alexandra svarar

ja det blir så mysigt ljus att fota i :)

2008-07-19 @ 23:47:50
URL: http://ajornevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0