lite nytt

från vår koja. Malin var å hälsade på med Simon igår.. Mattias fick äntligen träffa lille killen och han sprang runt här hemma och hittade varenda litet tuggben som han ansåg var hans å Ringo kollade och ville leka. Till och med Penny skulle ha fnatt med den lille, hon stod i lekposition och svansen rätt ner för att vara beredd på mopsrus men Simon var inte riktigt med så Penny tröttnade.. Inte ofta man ser henne leka nuförtiden så det är kul när de väl händer :)

På lördag är det utställning och öronen e tejpade och Penny badad. Ska badas och borstas en gång till innan lördag för att förhoppningsvis kunna borsta bort lite bruna hårstrån hehe! Men det har funkat rätt bra med gummikardan faktiskt och hon börjar få lite mer svärta på sidorna vilket glädjer mig.. nu är det låren kvar bara.
Blir sååå avis när jag ser mopsar med perfekt svärta och jag hoppas verkligen att Uffe kan lämna lite ordentlig svärta på valparna som jag hoppas kommer snaaaart! jag är så förväntansfull och efter att ha träffat honom i söndags råder det inga tvivel om vilken svart hane jag tycker bäst om i hela världen! Efter att jag återigen träffat honom och häpnas av förundran över hur snygg en pojke kan bli så är jag så glad att jag får använda honom!! taaaack paula! du e bäst! :)

Har faktiskt tränat rätt mycket bordsträning med lillmadame och det går jättebra!! Men att det går bra hemma betyder inte att det behöver gå bra på torsdag. *suck* Hon har en stark vilja som vi förhoppningsvis ska kunna träna bort åtminstone i utställningssammanhang.
Hoppas jag inte får mer kommentarer att hon e tjock *hehe* hon har faktiskt gått på bantning och säkert tappat nåt hekto sen förra veckan. Det syns iaf, tycker jag! Så nu ser hon fin ut igen.. För jag håller såklart med om att hon var lite rund. haha!

Måste bara berömma Malin som gör ett kanonjobb med våran Simon. Han är en superduktig liten showmops och hon har lärt honom såååå mycket. Han kan mycket mer än mina redan som 15 veckor.. va ska det bli av den lille gossen?? ÅÅÅ va det ska bli kul å få börja visa honom och hoppas att fler uppskattar våran lille prins :) Men det är många fina valpar nu så konkurrensen är stenhård! Men mopsen blir populärare och fler och fler vill ställa ut vilket är jätteskoj men jag är glad att det "bara" är 39 stycken i Österbybruk :)

Bilden är tagen för 2 veckor sen. Simon är alltså 13 veckor! Ska se om vi kan fixa nån ny på torsdag med mitt nyyya objektiv som jag är så nöjd med! Man ser in till grannarna bättre än med ögonen! är inte det helt sjukt.. haha, som en kikare... inte för att det är mitt intresse.. hoppas inte det är grannarnas heller  - att kolla in hos oss ;)
image189

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack Linn! Jag suger i mig som en svamp. Det är inte varje dag som man får beröm för allt jobb man lägger ner med sina hundar. Jag passar på att berömma dig för att du är en utmärkt delägare till Simon. Det är alltid lite läskigt att deläga hund med någon...men med dig känns det inte alls konstigt. Allt är sååå perfekt och jag skulle lätt kunna göra om det. Kram på dig!

// Malin

2008-05-21 @ 18:19:56
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Linn

Klart du ska suga åt dig! Du är jätteduktig.. Funtar på om du ska få träna min nästa valp så jag kan få den färdig sen! hahahaha!! ;) Såklart vi gör om det här nångång!! kraaaaam tillbaks

2008-05-21 @ 20:16:10
URL: http://peringos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0