samtal

ofta när det ringer mitt på dagen hemma så är det försäljare så ibland när jag inte orkar så skiter jag faktiskt i att svara... I morse vid 10-tiden ringde det och jag svarade inte för jag var bombis på att det var nån sån..
Men nu alldeles nyss ringde det och jag svarade och den här gången var det inte nån försäljare, även om det faktiskt lät så till en början..

- hej jag heter ... .... och ringer från rikets sal i farsta
- aha? sa jag..
- vi ringer runt för att prata om bibeln och andlig vägledning..

så jag sa vänligt men bestämt att det inte var något för mig!
inte visste jag att jehovas ringde hem till folk?! har aldrig varit med om hembesök, i försig öppnar jag inte dörren om det står någon okänd utanför. Har aldrig gjort... Så det kan ju hända att jag missat nån, speciellt när jag bodde hemma i radhus i Skarpnäck.

Summan av kardemumman av detta är att ni som provar ringa hem till mig mitt på dagen och det inte är något svar, för antingen är jag ute med hundarna, jobbar eller vill helt enkelt inte svara - prova å ring på mobilen. Där svarar jag alltid!! (om jag har möjlighet..)


här är tik4 och tik3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0