Forshaga

Idag gick jag, Simon och Penny upp kl. 3.15..
3.20 ringde jag Carro som skulle åka hemifrån 3.30... DÅ väckte jag henne ;););)
Men vi kom iväg iaf och från Lotte och Patrik startade vi 5.15.



Stannade för frukost i Karlskoga på Donken, var den absolut segaste frukosten jag någonsin väntat på... säkert 15-20 minuter senare bär det iväg och halv 9 anländer vi till Forshaga Ishall.

Simon går in först tillsammans med 2 andra gula juniorer. Han blir 2a i klassen med Hp
domare: Birthe Sheel

"14 mån, Fin storlek, korrekt stort huvud, fina ögon, gott framparti, kompakt kropp, välvinklad bak, välansatt svans, fria rörelser, snygg färg o päls. gott framvisad"
Han skötte sig som en liten prins förutom på bordet där han är liiite skraj fortfarande...
den här bilden är tagen i Malins port när vi kom hem.. men färgen var knasig och ögat kritvitt så den fick bli svart/vit ;)


här är lillprinsen på bordet...


sötnosen är så glad och gullig!!!!


sen var det dags för Carro och Melker
båda var verkligen suuuperduktiga!! Melker var riktigt på och Carro visade honom super..
Det blev även för honom en andraplacering av 3 gula pojkar. Tyvärr alla utan ck..


Det var 2 stycken hanar som fick Ck...
Snygga Jasis Hugh Hefner.... verkligen en supersnygging!!! Han fick även certet
BIR blev Kingsize Fawn English Toddy, det var han som blev BIS på våran mopsspecial på Kistamässan i januari... En riktig favorit har han blivit... jättesnygg :)



Sen ååååååtskilliga timmar senare var det dags för tikarna.. de hade delat upp rasen att de 12 hanarna gick i en ring och 23 tikar i en annan... men dumt nog så hamnade tikarna sist i den ena och hanarna först i den andra... Så cirka 4 timmar senare gick jag in med Thelma.. En underbar liten filur som är mer vild än tam tror jag ;) Hon stod som en klocka, sååå duktig men att få henne att gå var nästan omöjligt.. men vi knep BIR-valp :):):):):):):):):)

Allis in i Unghundsklassen. Domaren gillade hela gruppen och tyckte den var väldigt jämn och fin. Allis kom på en fin tredjeplats med hp.

Sen in med Penny...en etta först... då kan man slappna av! När vi stod vi 5 i konkurrensen så tittade domaren inte ens på de svarta... tittade uttrycket på de 3 gula med en pipis medan hon inte brydde sig om vi 2 som hade svarta tikar... menmen, det är inte första gången.. Hur som helst är jag jättenöjd med våran 4de plats. Domaren sa till mig när hon tog i hand att Penny hade för mycket tuttisar för dagen... Att hon annars var en jättefin tik! Att jag skulle vänta lite. Haha, det blir att vänta 1 månad tills vi åker till Hässleholm. Så nu ska jag promenera ännu mer och snabbare!!
Så liiiite kanske hon gillade henne ändå ;););)
kritiken:
"Nice expression, Typical head. Lovely face, open nose. Good front, level back. Short. Good Quarters, correct coat, clear black, correct movement"
domare för tikarna var: Gabriele Runge, tyskland

Denna domare var lite mer generös. hela 5 tikar fick ck ;);) Vann gjorde en molosstik som även tog certet... har inte koll på vem tyvärr.....men söt var hon!!

Sen var det självklart dags för valpfinalen!! :)
Thelma går in och är nog ännu mer galen än innan... HAHA nu var det luddbollar åt alla håll som skulle skällas på... ;) Domaren uppskattade hennes positiva sida och log brett när hon fick mopspussar på bordet.

Vi blir utplockade bland de 5 bästa tillsammans med 4 pälshundar så det var jätteroligt! Alla andra korthåriga åkte ut. Thelma kom på en myyyycket bra BIS-R placering!!!
Gladare och knasigare hund får man nog leta länge efter! Ser framemot att ställa henne fler gånger om jag får ;)

bilden från några veckor sen visar knas-thelma ;);)


Och sen en annan glad nyhet!!!

Min thelma (P. Erika Kling) blev BIM-valp på sin debut idag i Avesta!!
Stoooort grattis Liza!!! Ni är såå duktiga :) Hoppas jag får en bild på mailen som jag kan lägga ut på sötnosen!!

Nä, nu ska jag kolla på film i soffan... så länge som jag nu kommer orka :)
godnatt!

tack carro, lotte och patrik för en trevlig men lååååååååååång dag!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som ni hade en trevlig dag, trots att den blev lååång. Tack för att du visade Simon så fint! Nu håller vi tummarna att det går minst lika bra i Hässleholm.



Just nu ligger Simon i sin tygbur i vardagsrummet. Han är fullständigt stendöd efter dagens äventyr ;)))



Natti natti!



// Kram Malin

2009-04-18 @ 23:23:40
URL: http://www.nogg.se/heddawww.nogg.se/hedda
Postat av: Gabriella o Gosmopsarna

Grattis till Siiiimon och Penny :)Kul att du fick visa Thelma du är ju duktig i ringen och det visades säkert :)

2009-04-19 @ 14:17:46
URL: http://www.gabbinos.se
Postat av: Gollum med flock

Det verkar som om ni haft en bra, rolig och givande dag trots att den började MYCKET tidigt. Det verkar ha gått okej för Gollums kompisar och du har "slitit hund" som handler.

Vi hoppas att få använda dig som handler någon gång och därmed ge dig en riktig utmaning att ställa ut. Gissa vem....? ;-D

2009-04-19 @ 17:12:22
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Nettan

Grattis till alla resultat !

Jättekul helg !



Falcon har också vart på utställning.

Kritik och resultat finns på killarnas sida.



kram

2009-04-19 @ 21:59:51
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: M

Tacka inte chauffören som gick upp mitt i natten o körde dig till Lotte o Patrik. Ska komma ihåg det :(

2009-04-20 @ 01:17:54
Postat av: Natalie

Låter som en riktigt låååång dag men en riktigt trevlig sådan =) HHa det bäst!!

2009-04-20 @ 17:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0