torsdag

Igår träffade jag mina små kompisar på Väsby BK igen. Jag hade med Ringo och Eva och Ringo fick träna lite passivitet eftersom han blev förbannad på Dansk/Svensk-Akke... då fick han sitta kopplad och kolla på och ha tråkigt en lång stund. Det är det absolut värsta Ringo vet....Sen var han snäll...
Vi fortsatte träna på backandet. Nu backar han upp med bakbenen mot A-hindret. Nästa steg var att backa upp mot en trottoarkant vilket vi har avklarat på långisen jag och Ringo gick imorse :) Han är verkligen en extremt lättlärd hund.. är väl som Gerard O´Shea sa till mig under klickerkursen jag gick för drygt ett år sedan.. ibland är hunden smartare än sin matte ;);) haha vet inte om jag ska ta det som en förolämpning eller komplimang. jag väljer det sista för jag är stolt över Ringo!

Vi har även tränat lite "distanslydnad" vet inte ens om det kallas så.. men att med handtecken få honom att ligga, sitta och stå.. Det gick över förväntan och det ska jag utöka imorrn tror jag.

I helgen är det Västeråsutställningen. Tyvärr ska jag inte dit :( jobbar igen... Så jag har ingen hund anmäld men jag får heja på alla kompisar från jobbet hahaha. Hässleholm blir nästa dans för oss och ev Österbybruk sen.. vi får se

I förrgår var vi hemma hos Sandra och då fick jag för andra dagen irad träffa lilla Zitra. Det är Camillas andra staffe. Staff-Dyrka har alltså blivit storesyster till en underbart söt liten röd/vit tik. Här är hon!!


tuff men söt liten tjej!! Eva och hon lattjade ganska bra. Zitra är lite tuff för Evas smak som hellre stod några decimeter ifrån när Zitra och Dyrka lekte... klok liten mopsflicka! :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0