blir inte alltid som man tänkt sig...

Idag skulle jag och Katarina träffas och gå en härlig promenad som de inte gått förut. Jag är på väg hem med cykeln då jag ser en rådjursbock komma springandes... efter rådjuret kommer en hund skällandes... Rådjuret springer upp i skogen med hunden dundrandes efter... Så under en bit så cyklar jag och hunden hör jag skälla ungefär i samma höjd inne i skogen. Vips så kommer rådjuret utspringandes i vägen, flåsandes.... Då lägger jag ifrån mig cykeln eftersom jag fattar att även hunden kommer komma ut på samma ställe.
Japp, det stämde och hunden som var sååå slut sprang runt i små cirklar så jag gick fram och som tur var var hon snäll så jag haffade henne i halsbandet... Ringde Katarina som var på väg och vi bestämde att jag skulle cykla hem med henne... tänkte först gå men sen när jag märkte att hon var en uppfostrad (nåja.. iaf i koppel) vovve så cyklade vi långsamt hemåt.... Jag gick ut med en vattenskål och kissade av mina hundar... sen ringde Katarina till polisen och vi åkte ett varv runt i farsta ungefär där jag trodde hunden kom ifrån... sen åkte vi till polisen i Västberga


Väl där kommer det en polis... det verkade på honom som om han aldrig sett en hund förut....
Han frågade om hunden var snäll och såg väldigt skraj ut... jag hade hunden i långt koppel och hade väl knappast haft det om den varit aggresiv... med närmre eftertanke hade vi nog inte ens haft med oss hunden dit om den varit det... hade inte gått nära om den morrat eller liknande...
Han hade ingen aning om att hundar har chip när vi sa att de kunde kolla det.... jahaaa - brukar de ha det i nacken??!! säger han.. hahahaha

Jaja, de tog hand om hunden och hittade ett chip så nu hoppas vi att de hittar hennes matte eller husse snart och jag hoppas att de inte släpper hunden igen.... hade kunnat gått illa för både hund och rådjur... :(


Här är tjejen... som vi gissar är en blandning av ridgeback och rottis....


efter detta så åkte jag, katarina och alla 4 mopsarna till flaten för en kortare sväng....
Ringo råkade hoppa i från bryggan för vattnet var fullt av sjögräs så han insåg inte att det var vatten under så han plumsa i och blev något chockad över att marken inte höll.... heheh sötnos!

Tack Katarina för en trevlig men annorlunda kväll! Snart tar vi skarpäcksprommisen

Kommentarer
Postat av: Gabriella O dogsen

Tur oxå att inte du blev skadad...huuu!!

Polisen, hahah ja jag säger då det...vet inte att dom har chip,fnys!

2009-08-14 @ 00:38:25
URL: http://www.gabbinos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0