sommar!!

Idag har det varit riktig sommarvärme :) Tog med mig hundarna och gick en långis i Skarpnäck. Det är en av mina favvorundor och den tar cirka 1½ timme. Idag gick jag även en sväng förbi flaten eftersom de var rätt varma och det var en bit kvar till bilen. I mitten på rundan börjar jag tänka att -tänk om nån skulle bli huggormsbiten... det vore rätt jobbigt där. långt till bilen vilken väg man en tar och så ska man skynda sig och dessutom bära vovven.. det är ju tur att man har små hundar iaf. Men så cirka 5 minuter senare ringlar en huggorm förbi oss kanske en halvmeter framför på stigen där vi går!!!! Jag håller i hundarna som inte såg den.. men hade nån av de gått bara lite framför hade de nästan trampat på den.... usch va läskigt!!!!!

jaja, det är en av de få nackdelarna med den svenska sommaren. Huggormen men även mygg och fästingar...

Imorrn ska jag åka och träffa Carro. Hon befinner sig i sin pappas hus på landet i Västerås. Jag åker dit med Penny och Eva så tar min mamma Ringo med sig till jobbet. Han och Melker är inte bästisar så det är enklast om han inte följer med så slipper vi passa de hela tiden....
Ska bli jätteskoj!! Ska nog bli lite grillning och kanske lite fotografering som alltid ;)

Här kommer två bilder från idag
Först ut Ringo och Ältasjön i bakgrunden


när sen på Penny när hon sitter och svalkar sig i Flaten :) Sötnos!!! Båda bilderna är tagna med mobilen därav suddet ;)


hejhopp.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Nä, det är inge kul med killar som inte tycker om varann. Ha ha !

Hoppas Falcon och gänget fortfarande tycker om varann när vi hämtat honom. Ha ha !



Hälsa Carro och ha det så mysigt !

kramiz

2009-07-29 @ 22:00:49
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Katarina

Usch vad läskigt det är med huggormar!!! Tur att det gick bra idag!!! Vilken underbar promenad ni haft!!! Bilden på Penny är ju helt UNDERBAR!! Hon är såååå go!! Hälsa Carro och hundarna!! Hoppas att ni får en trevlig dag! Många kramar

2009-07-29 @ 22:25:08
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Gabriella o gänget

Helluuuu...vilken promenad alltså!! Jag orkar ju inte gå mer än till brevlådorna då skriker ryggen av värk :(, tur att Lall orkar gå med dogsen :)

Fina bilder på go-dogsen.

Ha d mysigt med Carro o Co

2009-07-30 @ 11:53:58
URL: http://www.nogg.se/gosmops

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0