Tvååker

Nu har jag kommit hem från Tvååker. En jättetrevlig helg! Tack alla inblandade... :) framförallt Anna, min resekamrat!

Resultaten från de båda dagarna blev blandat för min del. Penny blev 3a i öppna klassen med 9 deltagare med ck på lördagen. Domare: Lisbeth Liljeqvist.
kritik "Bra huvud och uttryck, tillräckligt mörka ögon. Bra underkäke och haka. Passande benstomme. Välvinklad bak - ngt rak i skuldran. Fin volym i kroppen. Välburen svans. Ngt mjuk i ryggen men mkt rastypisk. Bra päls"
Vi vart oplacerade i Bästa tik då det var massor av fina tikar där.

På söndagen blev det också lite blandat. Penny fick en 2a men vi fick den absolut bästa kritiken jag någonsin fått. Han tyckte hon var helt underbar fantastisk tik och att jag visade henne helt underbart! men han beklagade sig över att han var tvungen å ge henne en 2a pga av färgen... Jag visste att den domaren är lite hårdare när det gäller färgen och förklarar domaren öppet varför man får en tvåa så är det verkligen helt lugnt. Så jag är såå glad över de orden han sa till mig när han förklarade sin 2a.. Det känns bättre än ck:t från dagen innan... Så summan av kardemumman var det en lyckad helg för mig :)
Rune Lysgaards kritik från pappret lyder
"En tik som kunde varit mkt svartare färg i sin färg. Utmärkt huvud, vackra ögon. Mkt välburen svans, Utmärkt bakparti. Rör sig mycket väl bak, ngt vid i fronten"

Nu till Ebba.. :)

Fick ju chansen att träffa Ebba igen.. Har inte träffat henne sen april. Och vilken tjej!!! Hon har verkligen vuxit på sig fint och det ska bli kul att få anmäla henne till nån utställning framöver :)

Här kommer några bilder på en vovve som aldrig någonsin ställts upp sen 8 veckors ålder.. så det var inte det lättaste. Men jag och Anna kämpade i knottens värld... Blev sönderbiten under de minutrarna vi satt därute..












Måste även lägga in en bild på BISvinnande valp från lördag! Nämligen Faouziah's Faramir "Qiwi" som Anna "resekompis" fött upp... STOOOORT GRATTIS TILL ER!!!! :)



Kommentarer
Postat av: Natalie

En helt klart godkänd helg för er!!! =)

Har en liten fråga till dig Linnsan.....hör av mig ;)

2009-07-13 @ 14:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0