Hemma igen!

Hej!

Nu är det måndag och jag kom hem igår från ett underbart Tunisien. Vi har solat, badat i massor. Ridit kamel, prutat och svettats. Men det har varit en underbart härlig vecka med familjen :)

Det bästa med Tunisien är självklart vädret och vattnet. Trevligt hotell och låånga varma dagar och kvällar.
Det sämsta är absolut det eviga prutandet. Du kan i princip inte köpa en grej utan att behöva pruta... Blir tokig. Fanns enstaka affärer med "fixed prices". Där rände jag iaf!! Vi gick på en bazar "medina" som det kallas i Tunisien, det är som på film... trånga gångar mellan 2 murar där det är max 2,5meter mellan väggar och där är det uppradat grejer ÖVERALLT!! Alla säljare står ute i gången och ropar och drar i en att man ska gå in i just deras stånd.... önskar att jag hade haft kameran och kunna fota det. men jag var ändå glad att jag inte släpade med mig den.. det var varmt och trångt som det var ;)

Skönt å vara hemma men tråkigt såklart... . De galna chartermänniskorna lekte lekar i poolen och dansade "la bomba, sexydance" vid poolkanten med poolkillarna som även agerade som dansare, underhållare på kväll- och dagtid. Det var även en föreställning på hotellet varje kväll som var av varierande kvalitet självklart också av poolkillarna... ;)

en fin busshållplats. Det var en av de fina romerska detaljerna som Tunisien bjöd på. Mycket av den här stilen fanns det. Jättemysigt!!


Olivträd hör Tunisien till!


Mattias i en blomoas... alltid bärandes på en vattenflaska i värmen!


Olle med en trumma som fanns överallt i Tunisien.. han blev överlycklig... ;)


Ullis får en kamelpuss!


Jag får en kamelpuss.. gör en konstig min men det var jättesött!!!!


Vi fick även bära dessa arabskynken ;) Vilket var bra så vi slapp solsting i hettan ;);)

en bildserie på en av kamelerna som fick smaka en cola






en sista bild! booomba.sexy.dance vid poolen!!


nu laddar vi för Gotland.  :)


Kommentarer
Postat av: Katarina

Oj, Gotland har lite att leva upp till för att slå er härliga vistelse i Tunisien... ;-) Det ser verkligen underbart ut!! Kram

2009-06-30 @ 10:48:53
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Ullis

Hej!

Tack för en trevlig vecka! :-)

Ni får säkert lika kul på Gotland!



/ Ullis

2009-07-02 @ 12:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0