svamp

usch nu har jag varit dålig på att uppdatera....

Den här helgen har varit en fullspäckad helg. I lördags jobbade jag först och sen cyklade jag hem för att hämta hundar och åka till Carro. Vi gick en jättefin promenad vid Rosersbergs slott och sen släppte vi in alla hundar hos henne och Ringo och Melker skötte sig jättefint :) Är så stolt över gossarna!! Vi snackade massa dynga och åt tacos... mmmm :)

Åkte hem på natten, som vanligt...
på söndagen gick jag upp och det var sååååå fint väder så jag bestämde mig för att gå ut och plocka svamp. Slängde iväg ett sms till Katarina och Gollum om de ville haka på. Men de var i Umeå och hjälpte till med MO's uppfödarutbildning. Tog med mig lite påsar och åkte ut med bilen till Ågesta. Gick in i skogen och ringde mamma när jag hittade lite svamp. Vi kom fram till att det var trumpetsvamp så jag plockade det som fanns där. 1 Liter cirka. Sen fortsatte jag ytterligare en halvtimme utan att hitta en enda svamp så då tröttnade jag och vi gick ut på lilla stigen igen och följde en led som hette skolleden. En superfin promenad!
Jag trodde ju att en led skulle börja och sluta på samma ställe, men icke! den här leden gick man tills den tog slut och sen vända.. *suck* men det blev iaf totalt 2 timmar i skogen så hundarna sov gott när vi kom hem igen :)

I veckan fick jag mail utav Anneli och Maya (P. eivor rask)
Här kommer några av bilderna jag fick!! Tack anneli :)

Maya är sugen på tårta på sin 1årsdag


maya får smaka tårta


och sen en bild på Maya (till vänster) med sin "syster" Molly


hejhopp! det var allt för denna gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0