februari

Nu är det Februari och snön ligger kvar... och jag som var orolig att den skulle smälta bort till jul ;) Men jag är glad så länge jag slipper leriga tassar och magar och det är så vackert ute med all snö!
Hundarna är mindre glada, Eva är inte så förtjust i snön.. Hon kissar och bajsar jättesnabbt sen drar hon hemåt. Hon vill inte gå överhuvudtaget, men jag hoppas det går över när temperaturen stiger och våren kommer sen :)

Penny är borta den här veckan, hon är utlånad som träningshund till min kompis Camilla som utbildar sig till hundinstruktör. Hon hämtade henne i söndags och idag fick jag en rapport att det gick strålande och att hon var så duktig och snäll.. dock lite het på godisen ;) Men det visste jag ju redan ;);) Hon har träffat massa av Camillas jobbarkompisar på Albano, bland annat en gammal jobbarkompis till oss båda som Penny träffat massor förut.. Hon gav henne inte ens en blick, tror inte hon förväntar sig att möta någon från sitt vanliga liv så hon tog inte notis om Carro alls.. sorry Carro att jag har en så känslokall mops. hahaha!
Men är så stolt över min prinsessa när Camilla säger att hon är en sån lätt hund :) Trevlig mot alla hundar och människor, lätt å ha lös och duktig.. hon är dock sur över att inte få ligga i sängen.. men tydligen lärde hon sig på en natt, inatt hade hon inte hoppat upp en enda gång. Min Pennyprinsessa! Vi saknar henne :)

Imorrn åker jag, Ringo och Eva till Kista och träffar träningsgänget. Vi ska gå i centrum för lite miljöträning och sen äta god Gyros!!! :) Nu när det är kallt och snö så måste vi hitta på lite annat! :)

Dagens bild blir självklart på PennyPrinsessan alldeles snöig!!!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Vilken underbar bild! Så söt!

Moses älskar vintern. På somrarna är han en gammal trött gubbe, men när det är kallt blir han som ung på nytt. Plogar sig fram genom snön!

Kram Sonja

2010-02-03 @ 11:34:02
Postat av: Gollum med flock

Spännande med Penny. Du kanske får hem en helt ny hund? Hon har det säkert toppenbra och har jätteroligt.

2010-02-04 @ 10:32:01
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Qurre, Strimman & Zuki

Sötaste lilla Penny <3

2010-02-08 @ 23:19:23
URL: http://www.qurrestrimmanzuki.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0