trött fredag..

Ringo har inte mått nå vidare idag :( Imorse började han med att spy lite galla när han vaknade.. hade även spytt i en av bäddarna i hallen såg jag lite senare. Vi gick en långsam prommis på 25 minuter och han bajsade i mängd som en schäfer men ville inte kissa. Gick in och Ringo la sig på mina ben och satt och skakade vilket han också gjorde under hela promenaden men knorren på halvsvaj. Ringde min underbara djursjukvårdarkompis Camilla som sa att jag kunde avvakta, skulle försöka få i honom vätska och tempa och sen bara ta det lugnt så att det inte blev magomvridning, lugnt har vi tagit det ändå förstås.
Ringo fick följa med till jobbet och låg i ett fleecetäcke i sin bur... Ville inte lämna honom hemma. Passade på och väga honom på jobbet. Vägde honom senast i tisdags och då vägde han 10,2 som han gjort stadigt nu ett tag, idag vägde han 10,7 då kan man fatta hur mycket han åt egentligen?!?! eftersom han ändå bajsat 3 gigantiska högar dessutom...

Nu mår han iaf mycket bättre, han kissade en lång stund på eftermiddagen och nu har han tuggat på ett renben som han hittade hemma och nu ligger han lugnt och sover.. usch när hundarna inte mår bra, Ringo hade en rejäl "Dog-hangover" tydligen...

Tog kort på magen som jag ska lägga in när jag tagit kort när han ser normal ut så ni får se skillnaden

hejhopp så länge!
Dagens bild blir på Ringo och Eva december -08. Eva är endast 3 månader..sötnosar!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Skönt att Ringo mår bra nu.

Vi har ju också varit med om några sånna där resor så jag vet hur orolig du har varit för din kille.



kortet på Ringo och Eva är ju så sött !

Dom kan verkligen om dom vill !



kram på dig !

2010-02-12 @ 23:42:59
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Katarina

Skönt att det verkar gå åt rätt håll för Ringo! Pussa lite extra på honom från oss! Kram

2010-02-15 @ 07:46:02
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Melker

vilken bedårande bild!

2010-04-04 @ 19:38:56
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0