kistautställningen!

Nu är Kista över för i år och det var verkligen en toppenroligt! En väldigt lång dag blev det och jag höll på att somna stående i slutet, men jättetrevligt hade nog de flesta - verkade så!

Mina hundar ställdes ut. Alla utom Eva. Så Ringo gick först och blev femma i sin klass på 7 hundar tror jag, så för en kastrerad pojke som inte är ställd på över 1½ år var jag nöjd, han var med bara på skoj! men han betedde sig inte så bra när de skulle gå de sista varven... då skulle han fram till den hunden framför så Malin hade fullt sjå... Men han har sin dispens så det kanske händer att han får dansa till sommaren på stora specialen ;)

Sen var det Simons tur som var ensam i sin klass. Han var ovanligt glad och hade nästan mopsrus när han kom ner från bordet. Han fick iaf ett hp och blev den enda svarta hanen med det så han tog hem bästa hane svart :)

Pennys tur, hade frågat Francisco om han ville ställa henne - vilket han gjorde jättebra! Återigen taaack!
Penny med mjölktuttar *suck* slutade som tvåa i sin klass och tvåa bästa svarta tik efter fina Ettan. Helt rättvist :)

Så summan av kardemumman var att Malin tog hem storslam på svart och Simon blev BIMsvart. Men oavsett resultat är jag sååå glad och nöjd med dagen och vi har ju redan lite smått börja planera till nästa år :)

På fredag åker jag och Carro till Göteborg. Vi ska åka tåg, bo på hotell, spa:a lite och ställa ut på 2 dagarsutställningen :):):) ska bli såååå roligt!! Lääängtar till fredag!

Nä det var en liten uppdatering from moi.

penny


simon & ettan




Kommentarer
Postat av: Robin

Gillar din blogg! Keep going!

2010-01-06 @ 10:25:04
URL: http://www.lywes.extraincome.nu
Postat av: Malin

Ni gör verkligen ett kanonjobb med den här utställningen! Den har blivit en höjdpunkt och en utställning man verkligen längtar efter. Det blev 6 hundar totalt att ställa för dagen och på slutet kändes på hjärna och kropp avdomnad. Efter resultat som till en början inte ville sig så avslutades dagen fantastiskt. Jag är supernöjd med både Simon och Ettan...att de faktiskt orkade trots evigheters väntan på sin tur att gå in i ringen. Tack igen för en toppendag! Nu håller jag nervöst tummarna för er i Göteborg.



// Kram Malin

2010-01-06 @ 14:23:48
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Nettan

Tack igen för en superkul dag - även om den blev lång. Ha ha !



Säger som Malin ovanför - den här utställningen har blivit en höjdpunkt och en utställning man längtar efter då den både är rolig, alla pratar med alla och alla verkar tycka att det är jättekul att börja året med en sån här speciell utställning.



Jag håller självklart också tummarna för er i helgen och hoppas få se rosetter och vinster när ni kommer hem !



kram och lycka till !

2010-01-06 @ 20:22:04
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: La Katarina

Vad roligt att dagen verkar ha gatt bra. Du far beratta mer sedan.

2010-01-07 @ 19:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0