MyDog

Nu är MyDoghelgen över. En mycket trevlig helg men alldeles för lite sömn och kyla men verkligen jättejätterolig! Har träffat alla underbara utställarvänner på lördagen vid en iiiskall ring och på söndagen vid en varm ring, väljer dock hellre det senare ;)

lördag:
Vi kom till våran ring den här dagen och insåg att den var placerad precis vid rastplatsutgången bvilket betydde att det var så kallt vid ringen att hundarna var tvungna att ha täcke, när de inte var i ringen och alla som satt hade jackor och halsdukar... Det var helt fruktansvärt faktiskt! Men jag hade fullt upp ;) Jag ställde 4 hundar vilket var jätteroligt. Började med Simon i unghundsklassen. Han fick bra kritik och skötte sig strålande förutom att rörelserna fram och tillbaka var jättesvajiga, vet inte varför och han var bättre senare menmen, han blev placerad som reserv.
"kraftig maskulin hane, härligt huvud. Lite tunga läppar. Bra kropp, fin svans, ej helt parallell i frambensrörelserna. Kort och fin päls, kunde önska en djupare svart färg"

sen var det Gollums tur i öppenklassen där han blev 2a med ck. Han placerade sig senare som BH-4 och certet gick till jättefina Strandsmedjans Dante. Grattis Michelle och Maria!!

i tikklassen fick jag frågan om jag ville visa en Jargongtik efter Carros Melker som var på sin allra första utställning 1 år gammal. Hon var varken tränad eller ställd förut vilket såklart försvårade uppgiften, men tösen var lättlärd och det dröjde inte länge innan hon förstod vad jag ville. Vi gick in i en jätteklass med vilket jag tror var 15 hundar. Hon placerade sig på en hedrande fjärdeplacering!

Sen var det dags för Thelma i unghundsklassen. Domaren hade lite bekymmer att välja en vinnare och Thelma blev placerad på andra plats med ck i en också väldigt stor klass på 12 hundar!! :)
I bästa tik senare blev hon tyvärr oplacerad.

Domare för dagen var Siv Jernhake
Efter bedömningen deltog jag och Simon i en domareximination vilket alltid är nyttigt :)

Vi åkte till hotellet, sov lite och träffade senare Michelle och Maria och gänget och käkade Thai! Väldigt gott och prisvärt.

Söndag:
Eftersom vi var några som hade klagat eftersom vi skulle haft samma ring även denna dag så var den flyttat upp en trappa till värmen ;) Jättebra!
Ställde samma hundar även denna dag.
Så först ut Simon som fick en jättefin kritik och blev placerad som trea i sin klass. Men domaren var lite knapp med ck:n så inget delades ut utan de 2 hundar som stod framför fick ett hp.
kritiken " 23 month black, assertive showman with a big personality. Masculine head, well proportioned & conditioned. Very Good silhouette. Well handled & presented. Fit & Well muscled. Annulated mover"
Sen var det dags för Gollum som vinner öppenklassen med ck och jag får beröm av domaren som sa att jag var en jätteduktig handler och överlägset bäst för dagen :) att man kan bli så glad för sånna ord!! :) Vi väntade på att championhanen dömdes färdigt sen var det dags att gå in igen. Vi går några ärevarv och fram och tillbaka tills domaren bestämmer sig för att sätta mig och Gollum längst fram! WEEEEEIII!!! :):):):)
Så CERT, CACIB OCH CHAMPIONATrosetterna fick jag i handen och det var såå härligt! Fast det jag mest tänkte på var att Katarina och Mats inte fick vara med och glädjas i precis denna stund.
Sen var det dags för tikarna igen. Lilla "Gittan" fick även idag en hedrande fjärdeplacering i en stor klass och hon var ännu duktigare idag :) Thelma blev återigen slagen på målsnöret och blev 2a i klassen med ck. Men idag slog hon till med en bästatik-reservplacering!!! :)
Till Bir & Bim så slog Gollum till att bli BIR! Helt overkligt och fantastiskt! Tyvärr så kunde vi inte stanna till gruppen eftersom vi hade ett tåg att passa - så typiskt!!!

Men det blev verkligen en superhelg och jag är såå glad! :)
Dagens bild blir på Thelma, eftersom jag hade kameran i Marias bil för att slippa bära massa saker från hotellet till mässan så blev det inga bilder under bedömningen så vi tog den här bilden efteråt. Hon är så fin!!

Tack alla för trevligt sällskap både i och utanför ringen! Ni vet vilka ni är!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jättegrattis till alla placeringar och till den stora "handler" kritiken !



kram

2010-01-11 @ 23:24:26
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Gollum med flock

Vilken helg ni fick i GBG! Att du är en mycket duktig handler är vi de första att skriva under på! Tavk för att du ställer upp för oss och Gollum!

2010-01-12 @ 10:48:32
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0