kastrering

Nu är Penny kastrerad, bestämde mig när de sjuka valparna dök upp att hon skulle kastreras och när hon vid förra löpet var nära en livmoderinflammation så bestämde jag att hon inte skulle behöva löpa mer. Sagt och gjort, igår hände det. Känns skönt nu att slippa oroa sig för Pyo men även att slippa löp är ju väldigt skönt, med tanke på att Ringo och hon är galna i varandra :)

Har börjat filura och fundera på vilka utställningar jag ska ställa på i sommar. Vissa är redan bokade och vissa vill jag verkligen till men vill gärna ha sällskap, så vi får se hur det slutar. Än så länge så har jag anmält till Lilla Stockholm och Forshaga, äntligen drar det igång igen!!

Blev ett kort inlägg idag eftersom jag måste göra mig iordning för jobbet.

Dagens bild blir på en ung Penny!
Hon är 11 månader och här ser man rätt tydligt vilken liten tarm hon var, tog ett tag för henne å växa på sig.




Kommentarer
Postat av: Nettan

Va skönt att det gick bra med steriliseringen !

Förstår att det inte kan ha varit kul, men förstår också din situation.



Kramiz

2010-03-18 @ 16:39:14
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: M

Shit va lik penny är Ebba på bilden.

2010-03-18 @ 18:40:35
Postat av: Katarina

Vi är så glada att det gick bra med Penny! Vi hänge gärna med på utställningar i vår/sommar! :-)

2010-03-18 @ 19:22:23
Postat av: Daniela & mopsarna

Sötaste lilla gosPenny!!! vilken liiiten en hon är på bilden =) Skönt att kastreringen gick bra och att Pennan mår bra! Så roligt att utställningssäsongen drar igång! Zukis premiär blir nu på lilla Stockholm. Igentligen är det itne så smart eftersom det är en stor utställning och min 2 i livet (och det var ju mer än 1 år sen sist ;) har hört att den dommarn inte gillar svart heller... men det ska bli jätteroligt i alla fall!!! Hoppas nu bara att Zuki oxå tycker det. Jag tänkte kanske anmäla henne till Österbybruk och Avesta, sen så är det ju mopsspecialen så klart!!! kram /Daniela


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0