Rallylydnad= min grej!!! (också)

Debuten avklarad för mig och Penny och det gick faktiskt väldigt bra. Tyvärr inte upp till godkänt och diplompoäng men jag är ändå väldigt nöjd. Men vi måste träna mer på vissa saker, vissa saker funkar klockrent medan vissa mindre bra!

Nästa tävling är om 2 veckor i Huddinge och eftersom jag inte kan träna med Penny då hon är på semester med mina föräldrar i Skåne så anmälde jag Ringo och fick ett mål att träna upp honom också!! Han kommer bli lite svårare då han lättare tröttnar på att träna.. Men det ska nog gå det med :):) Jag vet, jag är nog liite knäpp iaf hahah men man hinner mycket på 2 veckor faktiskt... (hoppas jag)

Lite bilder från lördags som togs av Anna Larsson -

Penny och Jag värmer upp innan start.... och ja!! det blåste och var svinkallt därav klädseln och håret. Var tvungen att ta av mig vinterjackan när vi körde för den var så stor så jag knappt såg lilla Penny ;)


Här ska Penny sitta framför mig för att sen komma runt i fot igen


Det gick såååådääär som ni ser.. Penny tyckte det var utställningsdags ;)


Men så tillslut så... skam den som ger sig ;)


Här kör vi en sväng med lite tempo.. allt för att inte tappa intresset!!



En gång till med sitt framför...


som gick mycket bättre!! :)


Penny på lite efterkälke.. kan vara knivigt å hänga med med korta ben ibland ;)


Sitt brevid, sen övergå till stå... den är våran absolut svåraste och där fick vi -10 som väntat...



Här ska vi gå en sprilar runt koner.. den tycker Penny är sådär så det gäller att peppa henne i svängarna!


gå fot!


Sätta henne brevid och se gå runt utan att hon flyttar. Den gick kanon meeeen jag gjorde ett stort misstag och glömde å stanna upp efter varvet runt så trots att vi kunde den klockrent så klantade jag till -10 poäng!! grrr


Här går vi i långsamt tempo, och jag pratar och berömmer Penny som gör ett kanonjobb!!! :)


Vi slutade på 56 poäng... 20 avdrag pga felaktigt utförande på 2 ställen. Sen fick ganska mycket fel när Penny stod framför mig en bra stund och lite småfel här och där i jumed att hon gärna sätter sig en bit ifrån.. så nästa tävling satsar vi på 70 poäng!!




Kommentarer
Postat av: Katarina

Ni är så HIMLa duktiga! Synd att vi inte kunde vara på plats och heja! Härligt med nya målsättningar och planer! Go Linn go! :-)

2010-05-11 @ 07:44:56
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Daniela & mopsarna

Vad duktiga ni är! Alltså Penny är det sööötaste jag nånsin sett <3 Ringo kommer säkert bli jätte dutkig han oxå =) Kul att du aktiverar dem så mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0