Rally i Myrstacken

Igår var det dags för årets första Rallylydnadstävling.
Penny och Ringo som fick sina sista diplom i nybörjarklassen i höstas så nu var det debut i fortsättningklass

Det gick jättebra för oss. Långt bättre än förväntat och Ringo lyckades skrapa ihop 79 poäng och Penny hela 88 poäng. Ringo gjorde både en vägran på hindret och sen hoppade han inte ens... då bara det var -15 poäng..
Penny hade en -10 sen enbart 2 st småfel så jag är väldigt nöjd då jag trodde att hon skulle skita i mig eftersom i den här klassen kör man med lös hund och eftersom man inte får belöna med godis under banan så kan den envisa mopsen få för sig annat men hon var så duktig :) Tror att bilden visar ett poängavdrag för snett sittande. Jag ska precis gå runt henne där och Ringo ska precis sätta sig framför mig.

Bilderna lånade jag från Sandra Gisslar www.cypriotiskherdehund.se




Alla mina kompisar som var där skötte sig strålande och de flesta gick hem med diplom :)

Myran var med, alltid bra med lite extra träning.

Alla Myranbilderna är tagna av Cilla Harlin http://kennelailicec.wordpress.com/










Sen tog jag lite bilder på Dianas och Cillas hundar
Här kommer ett par...

maya


Mynta


Akke


Valter


Tyra


Valter




Kommentarer
Postat av: Sandra och Assar

Vilka fantastiska poäng du fick ihop med båda dina mopsar! Jag är grymt imponerad, som vanligt. Det är ju som du säger inte lika lätt att motivera en mops som att motivera tex en collie. Gillar bilderna ochså. Speciellt den på fina fina Myran och de roliga på Tyra och Valter. Synd att jag inte kunde stanna längre men jag blev tvungen att åka hem med Jennifer. Stora kramar!

2011-04-11 @ 15:09:40
Postat av: Katarina

Det är bara att gratulera! Vi är dock inte alls förvånade över era fina resultat!! :-)



Underbara biler på finfina hundar!

Kram

2011-04-12 @ 12:25:21
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0