VILKEN HELG!!!

Nu i helgen har det varit den årliga mopspecialen och just detta år var det jubileum! Så det var anordnat utställning i 2 dagar och gemensam middag på lördagskvällen.

Jag hade bokat en stor stuga där vi var cirka 17 personer som delade. Vi hade bestämt att ha grillknytis på fredagkvällen och alla var inbjudna! Det var en lyckad kväll med underbart väder, tyvärr trivs myggorna bra då också :/

Vissa utav oss satt ute och pratade till strax efter kl. 2

På lördagen strålade solen hela dagen och utställningen började inte förrän 11 så vi hann äta frukost i lugn och ro ute i solen. För Simons del var det debut i Championklassen. 7 snygga grabbar tävlade och Simon placerade sig som nummer 2 med hp. Han blev oplacerad i Bästa Hane, men vad gör väl det??? Är så oerhört nöjd!

Som sagt hade vi gemensam buffé på lördagkvällen och vilken god mat!!! MMMMM helt underbart!! Och vilket sällskap. Kvällen slutade tidigt så vi begav oss upp till våran stuga där alla var på väg att gå å lägga sig fast klockan bara var 10. Vi var några som trotsade och satt uppe och drack vin och snackade till efter 1. Utställningen på söndagen började väl inte riktigt lika roligt som lördagen.,.. Regnet öste ner när vi packade in i bilen och rastade hundarna.. Men, alla var på glatt humör och som jag hade önskat hade vi uppehåll under i stort sett hela dagen :)

Penny gick i en stor öppenklass. 20 hundar och efter första utplockningen var hon kvar och redan där var jag nöjd men tävlingsinstinkten började växa och nu ville jag verkligen bli bästa svarta tik. Tillslut hade domaren gjort sitt val och Penny hamnade på en hedrande tredjeplacering med hp vilket gjorde att hon fick möta de andra svarta tikarna med hp och hon vann!! TJOHOOOO va glad jag blev/är!! :) I BIS-svart blev hon helt väntat BIM men det är helt okej. Hanen som blev BIS (Ezethas Scoobedoo) är vrålsnygg och skulle vinna helt klart!



En toppenhelg och jag tycker synd om er som inte kunde vara där! Ni har verkligen missat något!! Bara hoppas att det blir lika lyckat nästa år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0