Mopsträff i Torsåker

Igår följde jag med Katarina och Mats på mopsträff i Torsåker. Vi hämtade upp Kattah och grabbarna på vägen och vi var där precis innan det skulle sätta igång. Jag och Kattah kom oanmälda men var som tur var välkomna ändå :)

Dagen började med en tipspromenad där jag och Kattah valde att gå tillsammans.

Sen hade inbjudna Sara Nordin en liten genomgång om mopsens anatomi och lite hur hon bedömer mopsarna och vad som är viktigt att tänka på när man ska på utställning.


Här får Eva stå på bordet.. man riktigt ser hur det lyser i ögonen på henne.. gullunge <3

Alla lyssnade uppmärksamt på vad Sara hade att berätta.. totalt var vi 32 stycken människor och säkert ännu fler mopsar :)


Mopsarna hann med att busa också!


Sen var det dags för mopsrejs..
valpklassen vann Cliff


Vuxenklassen vann Ringo :) Har tyvärr ingen bild från rejset..

Efter detta var alla hungriga och det bjöds på grillad korv och fika. Och även då presenterades vinnarna från tipspromenaden.. det var jag och Kattah :)
Nästa gång lovar jag att vi anmäler oss tidigare till träffen!
Tack för en jättetrevlig dag. En del gamla ansikten men många nya. Jättekul!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0