Polka Polkagris

Är så glad att jag får ha kvar lilla solstrålen så här länge! Hon är den gladaste lilla valp jag någonsin sett. Att ha henne lös är fullkomligt hopplöst och omöjligt eftersom varje gång hon får syn på en människa trycker ihop sin lilla kropp till en köttbulle, vaggar rumpan från sida till sida och svänger med knorren det allra snabbaste hon kan! Hon älskar alla!! Och alla (nästan) älskar henne! Hur kan man annat?

Träffade på en tjej med ett litet barn härom dagen. Hade bara Polka på en liten prommis runt kvarteret och hon får syn på dessa två och sätter igång i vanlig ordning. De frågar om de får klappa och visst! Säger jag..

Efter en liten stund säger hon till mig att det är ju så synd om de här platta hundarna, de kan ju inte andas.. Hon varnade mig att jag nog skulle bli tvungen att avliva min valp efter några år för hon kände några som minsann var tvungna till det.
Jag berättar för henne att jag har 3 vuxna hemma som lever och mår bra och att mina äldsta är 6 & 7 år. Efter ytterligare en liten stund och efter att Polka 13 veckor biter henne i händer och i jackan tittar hon på mig som att jag vore dum i huvudet så ställer hon till rösten och kollar på Polka och säger "din matte måste lära dig att inte bitas" sen ger hon mig en nu-ska-jag-lära-dig-ett-och-annat-blicken "tänk att ha en vuxen hund som biter på det här viset, det gååår inte! Jag känner en som har en schäfer och det går faktiskt inte att de beter sig såhär" det enda som jag kunde klämma ur mig för att svara denna ytterst ohövliga människan var att "mopsar bits inte som vuxna" vilket iförsig stämmer. Har aldrig stött på en vuxen mops som valpbiter folk i fingrar och jackärmar så jag brukar inte bry mig så mycket när valparna gör det. Det växer ju bort! Nu när denna person läxat upp mig att jag minsann har dålig pli på min valp som snart kommer dö av andnöd ska vi båda gå vidare och då när hon lyfter ner polka från sitt knä så sätter hon ner henne en bit från marken så hon gör en liten volt och rullar runt ett barv innan hon är på tassarna igen..Människan utbrister - men OOOJJ! vad hände?? Jaaa, sa jag.. Hon är valp och har inte lärt sig hur man tar emot sig än! Sen gick vi. Jag = väldigt sur och Polka = lika glad som alltid.

Jag tycker visst det är okej att tycka som man vill om olika raser men VARFÖR ska hon klappa min mopsvalp om hon nu uppenbarligen hatar rasen och bara ska vara otrevlig och berätta för mig hur dålig jag och hunden är???Hon hade kunnat gått förbi och fnyst för sig själv. Jag hade haft en bättre morgon utan henne!

Här kommer iaf en bild på gullsnurran med lite jord på hakan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0