tacos

Var hemma hos Carro, Ville å Melker igår å vi käkade snordyr tacos. Och kom fram till att man nästan tjänar in bensinen på att köpa maten hos mig 4,5 mil bort än att köpa den hos Carro ;) Men gott va det! Och mycket åt vi.. nästan så magen sprängdes....

Ringo å Melker e ju inte bästisar direkt så de fick bo i olika rum.. medan Ville å Penny sitter nånstans i riktig mopsstil med rumpan i marken.. De ä såå lika ;) Vi gick på en prommis för att smälta lite mat och Ringo hittade en supergod oas. Han drack å drack å smart som jag är skulle jag hjälpa honom och precis när jag böjer mig ner för att släppa i honom i den lilla ån kom en sumplukt i näsan så upp med Bingon och så gick vi vidare.. Ringo gillar tydligen sump men annars är han superkräsen när det gäller vattnet hemma. Måste vara precis nybytt annars så luktar han, rynkar på näsan å vänder på klacken... ;) tokis..

Idag har vi haft en slappardag.. var ute i finvädret i 45 minuter men nu har jag kommit på att det är mycket bättre att gå på prommis på vardagarna.. DÅ kan det hända att jag möter max 1 hund på våra långisar.. så då går voffsarna lösa nästan hela tiden... Men nu när det är fint väder å söndag så skulle visst alla ut å promenixa.. mötte både promenerande människor och folk med hundar mest hela tiden...

Imorrn hoppas jag på fint väder igen! För då ska vi några mopsmännskor träffas och grilla på engångsgrillar i björkhagen... Jag är nämligen ledig en vardag sen typ maj förra året så nu måste jag ta vara på den dagen :)

Sätter in en bild Willgot som jag snodde från deras sida.. Han blev nämligen BIM igår på en inoff utställning..Med superfin kritik!! Så duktiga de är!! :D
image162

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja, satan i gatan vad tacosen va dyr. =/ Köttfärs för 74 kr/kg och då var det ändå Maxi vi handlade på. Vi får göra bättre shopping nästa gång helt enkelt. ;) Och kanske ta det lite lugnare med maten så man slipper bli illamående, haha. ;)

2008-04-28 @ 13:21:59
URL: http://www.nogg.se/mopsar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0