Rally Lydnad!

I måndags började vi på rally lydnadskurs med 2 andra mopsar (ettan & baltazar) och frallan Håkan och faraohundarna Ful-Adam och Snygg-Valle och Goldenkillen Gordon..

Anledningen till att jag skrev ful-Adam är för att när vi skulle presentera sig, sa hon att det här är min första fula faraohund... det var lite skojigt.. Men kul för Adam för då får han göra massa annat inte bara dansa runt i ringarna :)

Snygg-Valle är Adams kullbror som är snygg ;);)

Jaja, kursen var rolig... Vi fick några moment som vi skulle lära oss och det var att hunden skulle gå vid sidan om och sen sitta och ligga vid sidan när vi stannade.. Penny kan det meeeeen vill gärna sitta snett så hon ser mig... Så det måste vi träna på ooordentligt! Men lilltjejen gör allt för korv så hon tröttnar aldrig oavsett om man gnetar samma sak i 4 veckor ;) Provade med Ringo här hemma.. Men den envisa lilla pojken ville inte som jag... haha! nmär jag stannade stannade han antingen lite bakom sen när jag lockade fram honom att sittta brevid mig så avvaktade han för att sedan göra en attack mot min godishand och så höll vi på... ;) Men några gånger gick det även bra för honom... hihihi.. dag var det tänkt att jag skulle vara uppe vid halv 10. Jag skulle nämligen kolla på våra bästa år och sen gå med hundarna för att sedan komma in och laga lunch innan jag åker till jobbet... Men ojoj va trött jag var så jag sov till kvart i 11 och gick upp istället... ;)

Så jag får se Våra Bästa År som börjar tio i ett istället ;) haha!

Nä nu ska jag fixa lite till...innan jobbet å allt annat!

Ett kort på Adam och som ni ser är han inte ett dugg ful.. :) Jättesöt faktiskt.. Synd att hans söta öron inte kom med på bilden...

image7

Kommentarer
Postat av: Annette

Hejsan! jag är jätte intresserad av en Svart mopps & undrar. vad går en mopps på?

2008-01-30 @ 17:56:34
Postat av: Linn

Hej Anette! Mopsarna ligger idag mellan 14.000 upp till 20.000 vad jag har hört.. men vanligast är nog 15-17.000:-

2008-01-30 @ 19:27:41
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Håkan

Vad kostar en gul mops då?

2008-01-31 @ 17:51:26
Postat av: linn

samma

2008-01-31 @ 22:50:40
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Ingunn

Kudos til dere for rally lydighet asså! Skiiitkult med mops som gjør litt anne enn å bare ta seg pent ut i utstillingsringen:-)

2008-01-31 @ 23:58:19
URL: http://www.ehfi.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0