Mopsspecial, 85års-Fest och Faraohundsskoj!

Igår var det mopsspecial. En jättetrevlig dag trots spöregn i princip hela dagen.... Ställde Penny som inte blev placerad i konkurrensen, men hon fick en fin kritik ändå så jag är nöjd...

Så ställde jag även Gollum som skötte sig jättebra. Han är ju inget jättefan av regnet... och vi blev precis utan placering i öppna klassen... wellwell... bättre lycka nästa gång!! Katarina ställde då Penny i konkurrensen jättefint såg det ut! tack!

Desto bättre gick det för andra. Jag var "anlitad" av MO att ta bilder. Så det var min huvudsyssla hela dagen. Vissa bilder blev inte sådär klockrena som jag hoppats på.... speciellt de svarta... vädret gynnade inte de svarta pälsarna. Lite suddiga kort.. menmen.

Den som jag gläds absolut mest åt är Nettan och Valle!!! Stort grattis till BIS-SVART!! Det gjorde ni super!!! :)

Roligt var det för det gick SÅÅ bra för Anna och Tanja (kennel Faouziah) www.faouziah.com
Annas valp Alice gick och blev BIS4 och Tanjas Nova blev Grupp3 :) Vilken dag!! grattis!!




Mopsbilder får ni kanske se sen från igår... Har nyss skickat de till hon som har hand om www.mopsorden.se så där dyker de nog upp så småningom!
 
Så efter en dag i regn och lera så begav vi oss hemåt.. men inte för att ligga på sofflocket.. nejnej, då var det 85 års kalas (25+60) så vi åkte till Norrviken för att fira Emma och hennes pappa på deras gemensamma födelsedagsfest. God mat och massa dricka blev det och det var supertrevligt!!! Så vid halv3 tror jag vi var hemma :) Men nu har vi sovit... vart ute i regnet :( så jag är fit for fight och väntar på resultat från utställningarna som är i både Avesta och Vännäs! :)

Må gott alla vänner!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jättetack för grattiset !

Jag är så lycklig !!!!



Jag har satt in några "dåliga" bilder på killarnas blogg. Du fastnade också. Haha !



kram

2009-06-14 @ 23:15:58
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för en trevlig dag! Håller med dig, Valles BIS-svart gjorde dagen, så himla roligt.....men blött ;)))Synd att det inte gick bättre för våra tjejer...men vi kommer igen ;)))





// Kram Malin

2009-06-15 @ 10:13:17
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Carina

Ja, vilket regnväder! Förlåt att vi bara stack iväg på lördagen. Jonas var så hungrig och trött så vi åkte till vandrarhemmet och myste i värmen istället. Söndagen bjöd ju också på regnväder men jag åkte hem med en liten guldklimp i bagaget så det gjorde inget! Vi ses i både Visby och Tvååker! Kul! Kram Carina och Rolex.

2009-06-15 @ 16:45:13
URL: http://denzel.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0