viltspår!

Nu kan man verkligen säga att vi haft en härlig eftermiddag! Jag och de tre små åkte ner till flaten. M kom hem tidigare än vad jag tänkt. Vi gick en bit och så gjorde jag ett spår till de.... sen gick vi vidare en jättemysig slinga. Sen lät jag först Ringo gå spåret... det gick sådär men tillslut kom han fram till skanken! ojojoj!!! han var sååå stolt och gick och bar på den och knorrade högt! :) Sötnos

Sen lät jag Eva gå samma spår. Hon var nästan bättre fast hon är så virrig och allt annat är skoj. Men hon kom också fram till skanken och blev lika glad :):) Penny fick ta igen sig för hon hade rejsat en hel del innan. Penny får sånna ryck ibland... nu förtiden händer det kanske en gång varannan månad. Hon tokrusar 50 meter fram sen tillbaka och kör en vändning och så 50 meter bort... så sprang hon en bra bit så hon var lite trött när vi kom fram till spåret :)

Men hon fick simma några längder.. Nåt hon inte uppskattar, men det är såå bra träning så hon får helt enkelt stå ut.. snart kommer det inte gå att göra det längre eftersom det snart blir fullt av folk i flaten. Var en hel del människor där idag också... så vi kunde inte simma på ditvägen som jag hade tänkt... för då var alla bryggor upptagna.

Så vi var ute i över 1½ timme så nu sover hundarna gott!

Justde.. Ringo försvann också, När jag kom till sista stranden gick jag upp till bilen. Tog in Penny först och sen Eva och sen vände jag mig om några varv och upptäckte att Ringo inte var med oss....Stod och ropade en stund för jag tänkte att han säkert bara var runt hörnet.. men ingen Ringo kom... lämnade tjejerna i bilen och knatade ner till stranden ropandes.. Och då såg jag en liten gul prick på strandpromenaden som vi kom ifrån... förmodligen hade han missat att vi gått upp till parkeringen och fortsatt och sen sprungit tillbaka där vi kom ifrån.. för han var långt bort och jag såg att han hörde när jag visslade för då kom han springandes i full kareta..!! och jisses så glad han blev när han kom till sin mamma igen.. lilla gubben!!

Nä nu ska jag gå å göra mat. Blir nog kyckling idag!

hejhopp
dagens bild blir på Ringo från en annan dag i flaten

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha gulleRingo, det är inte kul att komma bort från mamzen.

2009-06-16 @ 21:35:31
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Katarina

Oj, tänk om bara matte hade varit frisk och kunnat följa med... Det verkar som om det varje gång försvinner en mops på Flatenpromnaderna (det var Gollum sist). Spooooooky!!!!

2009-06-16 @ 21:40:36
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Nettan

Ni verkar ha haft en härlig dag även om Ringo fick lite spatt och försvann ett tag !



Såg att dom har lagt upp bilder på Mopsorden, men dom syns tyvärr inte. Ha ha ! Bara som ett litet härligt rött kryss !



Ha de bra.

Vi kanske syns på nån utställning i sommar ?!

Köping ???



kram

2009-06-17 @ 00:35:08
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Åh, nu ser man äntligen bilderna igen.

Har du lämnat över alla bilder till mopsorden eller har du dom kvar ?

2009-06-17 @ 21:09:07
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0