vaccin och bad

Åkte iväg med alla tre för vaccinationen. Bestämde mig igår för att börja rabiesvaccinera eva ändå. Så nu är jag 710 kronor fattigare.

Precis när jag skulle lasta in hundarna i bilen så snör eva in sig i kopplena och ramlar och snurrar runt på marken... tyvärr var det inte snö där utan smält snö med olja, salt och sand... allmänt lerigt alltså... så en superlerig hund in i bilen....

när jag kom fram försökte jag torka av henne med snö och lite papper som fanns i bilen... gick sådär kan jag säga... Så Eva var helt klibbig på hela kroppen så det blev ett bad när vi kom hem.
Så nu är hon ren och lukta gott igen! Återigen badade jag henne i vasken. Att jag aldrig tänkt på att göra det innan... ryggen pajjar ju nästan när jag måste bada de i duschen :)


Upptäckte att Eva är en liten lurvis när hon är blöt.. Drog handduken mothårs och då blev hon helt luddig
Kolla sötisen. Vet inte vad hon gör för min men det var mer pälsen jag ville visa

kolla rugget i nacken ;)


Trevlig helg önskar vi alla i kojan!!!



Kommentarer
Postat av: Carro, Ville & Melle & Thellie

GulleEva då!!!! :) Ge henne en stor puss från oss!

Vad kostade rabiesvaccineringen förresten?! Funderar på om vi också ska införskaffa oss en sån...



Kramar

2009-03-13 @ 16:46:57
URL: http://www.carolines.se
Postat av: Gyda's mamz Hege

Åh lille søøøte våte Eva:-)

Jeg får også veldig vondt i ryggen når jeg bader

Gyda i dusjen, men jeg har kjøpt meg et brukt baby badkar som jeg setter inn i dusjen og da kan jag stå oppreist å bade Gyda uten ryggvondt:-) Gyda har også fått sin rabiessprøyte så vi er snart klar for det store utland:-)

2009-03-13 @ 20:52:16
URL: http://www.mopsengyda.blogspot.com
Postat av: Cilla & gänget

Söta söta lilla mops! Inte utan att man blir alldeles varm i hjärtat när man ser dina underbara hundar!!

Maya badar alltid i vasken, super enkelt! Men Iris och Titti har för stora rumpor... ;o) Rakel ska snart få bada hon oxå, luktar lite unket om henne, men det blir ju så när det är många puppisar som bor tillsammans! Hon var ju ensam tjej med 6 brorsor! :-O Och alla vet vi ju hur det är med grabbar, inte städar och fixar dom så mycket inte...

Hoppas att vi ses på söndag!

Kramar i massor från Cilla och alla vovvarna

2009-03-13 @ 21:34:02
URL: http://mayakatitzirakel.webs.com
Postat av: Malin

Hahaha sööötnosen Eva! Hon är helt otroligt söt.



Ha en bra helg!



// Kram Malin

2009-03-14 @ 22:16:58
URL: http://www.nogg.se
Postat av: Zandra

Så himla söt hon är lilla lurvtussen

2009-03-15 @ 11:21:38
URL: http://www.prastbacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0