hade hand...

om Simon några dagar nu i veckan. Då passade jag på att åka till flaten (ytterligare en gång ;) ) och fota lite..













Han var dessutom kär i Eva vilket den här bilden visar ;)

Idag har jag gått en mysig promenad med Katarina, Mats och Gollum vid flaten igen.. :) Trevlig å bli överraskad på söndagförmiddagen med ett promenadförslag...

Nu när utställningssäsongen snart drar igång vill jag att Penny ska vara i toppform. Flaten är så perfekt för det syftet.. Hon älskar att vara där, idag sprang hon som en tok fram och tillbaka och för henne blev promenaden nästan dubbelt så lång och tredubbel så fartig än för oss andra latmaskar.. Förhoppningsvis gör detta att hennes små tuttar dras upp ytterligare och att musklerna frodas ordentligt.. Hon har redan gått ner 4 hekto vilket passar henne perfekt. Nu väger hon precis som hon ska!

Har anmält Eva till en rallylydnadstävling i början av maj, fråga mig inte vad jag tänkte på egentligen.. Eva kunde inte ens ligg innan onsdags.. Nu har vi stenhårt tränat ligg och fotgående. Det sistnämnda tycker jag är supersvårt, hon har för och främst svårt att förstå att hon ska sätta sig när vi stannar, vi har ju alltid tränat stå.. Dessutom att sitta vid min sida verkar väldigt onödigt... Eva har dessutom inte världens bästa hörsel.. ett litet måndagsexemplar så hon kan kommandot ligg med handtecken men inte när jag säger ligg.. vi får se hur det hela slutar.. Än så länge vet jag inte ens om jag kan vara ledig från jobbet den lördagen det gäller

Här kommer en bild på Eva på grejer hon kan, nämligen stå.
Tagen på Lilla Sthlm av Katarina Swahn


Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för en JÄTTETREVLIG promenad i Flaten! Så härligt med hela mopsflocken! Vi önskar Eva varmt lycka till i träningen och på tävlingen i Rallylydnad! Ni är så duktiga! Kram till er alla!

2010-04-12 @ 10:11:50
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Daniela & mopsarna

Åh vilka fina bilder på Simon!!! Kul med en rallylydnadstävling, det kommer säkert gå jättebra =)

Postat av: Katarina

Vilka härliga resultat Simon har på sin alldeles egna resultatsida!!! :-)

2010-04-23 @ 11:31:12
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0