Rally ralalala

Våran andra officiella rallylydnadstävling gick av stapeln i Vallentuna samtidigt som STOKK hade utställning.
Jag tävlade givetvis med båda mina trubbar och Penny var först ut.. Hon gjorde sin bästa runda någonsin och hade hon inte svävat ut på en vänstersväng så hade vi varit på 2a plats av 46st men nu fick vi nöja oss (och det gjorde vi) med 95 poäng (ca 8:e plats) och DOMARENS FAVORIT!! Andra starten och andra domarens favorit :) Så roligt!!

Ringo var seg även denna tävling, måste verkligen träna upp motivationen igen.. Men han gjorde bra ifrån sig på momenten och fixade även 90 poäng så jag är superduperstolt över mina småtrubbar :)

Nästa utmaning är att tävla med Eva. Hon är halvdöv och supervalpig dessutom kan hon få för sig att inte ens vilja gå i koppel så antingen kan det gå eller så kommer hon vara så i gasen att hon gör allt hon kan eller så kommer hon stanna :P Man vet aaaldrig! Men utmaningar är till för att knäckas eller hur??


Det var det värsta regnvädret hittills i år men eftersom jag hade mitt högt älskade tält med mig så höll vi oss hyffsat torra. Stannade och hejjade på Cliff som för sista gången tävlade i BIS-valp tyvärr blidde det inget denna gång. Hejjade även på FaraohundQiwi i grupp5 som knep en BIG-3 :)

Sen rullade vi hem, nöjda och glada!!

Tack så mycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0