Måndagstankar..

Mina två gamlingar Penny & Ringo är på kollo hos mamma & pappa fram till jul där de får långa promenader och mysiga dagar med korv i maten och massa gos i soffan.. Jag behöll småtjejerna hemma och det känns lite udda att bara ha två hundar och när jag gick där igår kväll på sista kissrundan så började jag fundera på hur det vore utan vissa av mina hundar.. Tänkte på Eva tex, så många som sa till mig att jag borde omplacerat henne när jag upptäckte att hon var "oduglig" avelshund.. För mig är det helt främmande, visst slog tanken mig, men mer än just EN tanke blir det aldrig för något går sönder i mig på bara tanken att någon ska komma och hälsa på hundarna och för att sen ta med sig någon av de och inte komma tillbaka. Jag får tårar i ögonen när jag ens tänker på att någon av mina ögonstenar inte ska bo hos mig... Sen dömer jag inte andra som av en eller annan anledning måste omplacera sin hund. Absolut inte! Förstår att det finns skäl och situationer som är ohållbara där det inte finns något val eller annat sätt men jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver stå inför ett sådant beslut!

Självklart började tankarna fladdra till den dag jag någon gång behöver låta de åka till hundhimlen och det är också otänkbart att ringa och beställa en sån tid.. På nåt vis hoppas jag att när tiden är inne så bara vet man och är till freds med beslutet och hunden har fått ett långt och innehållsrikt liv men jag kan inte tänka eller än mindre skriva utan att gråta. Alla mina hundarär, precis som alla andras är för dem, oerhört speciella och de har verkligen en gigantisk bit av mitt hjärta och jag kan inte ens tänka mig ett liv utan nån av dem!
Jag tror att dessa tankar susar förbi just nu för att jag ser på min älskade Eva att hon knappast blir bättre med tiden. Hon är ändå världens gladaste och finaste och följer tappert, nyfiket och glatt med på allt men när Agneta 5 månader idag började rida (mycket och målinriktat) på Eva så slog det mig att hon kanske inte utstrålar att hon är den allra starkaste individen..

Dessutom träffade jag Evas pappa Uffe igår och han var så snygg och så fin och sund och stabil och såg inte ens ut som sina nära 7 år! Han kom springandes och ruskade med sin leksak och Eva är så löjligt lik honom och jag önskade mig en Uffedotter när jag parade honom och Penny och det var precis vad jag fick men samtidigt blir jag ledsen att hon inte är lika sund och frisk som sina föräldrar..tänk om genetik & avel vore så lätt att parar man två sunda hundar så blir det sunda valpar...

Agneta sket för övrigt i mig när jag sa åt henne att sluta så då fick hon åka ner på golvet så mös jag och Eva alldeles själva i soffan en stund <3

Bara lite tankar en måndagkväll som denna..

Godnatt och sov gott alla vänner därute och ta hand om er & era hjärtan!
Bilden är dålig kvalitet men visar när Eva sitter på soffkanten och tittar på insektsprogram på Animal Planet! Hon älskar djurprogram lilla Gullan


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, du får inte skriva så där om Eva! Hon är så underbar och fantastisk och söt och hon måste leva för evigt. Så är det.

2011-12-27 @ 11:40:50
URL: http://faouziahs.blogg.se/
Postat av: Sandra o Assar

Gulliga gulliga Eva!

2012-01-26 @ 22:44:42
URL: http://www.cypriotiskherdehund.se
Postat av: Daniela & Moparna

Jag fick tårar i ögonen när jag läste det här fina inlägget <3 Jag tycker och känner preciiiis som dig Linn <3 mopsarna är ens ögonstenar, ens allra käraste <3 Skulle ALDRIG kunna lämna nån av dem ifrån mig, och den dagen de vandrar över regnbågens bro... det kommer vara den störa sorgen i mitt liv :´( Hoppas det är lååångt kvar tills dess! Kramar

2012-03-03 @ 21:14:39
URL: http://www.mopstorp.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0