Kanske Sveriges första officiella rallymopsar?

Idag den 1a juli skrevs det historia. Rallylydnaden blir officell!
Den första officiella rallytävlingen hölls därför passande kl. 00.01 inatt.

Jag hade anmält Penny och Ringo och båda passerade gränsen för diplom och är därmed ett steg närmre en rallylydnadstitel...!! :):) Det vore roligt att få den första (svenska iaf) mopsen med rallytitel men det återstår att se. På den tävlingen jag var tävlade ingen annan mops men jag kan inte svära på att det inte var någon nere i Skåne där de hade samma jippo..

Så roligt att det äntligen är klart iaf! Har anmält till 3 tävlingar till, dock inte förrän i Augusti..

Ringo hade egentligen en katastrof-runda men slutade ändå på 75 poäng medan Penny hade en betydligt bättre dag/natt och behöll 84 poäng och jag och Penny blev även utsedd till "domarens val". Det är en ära att få det priset eftersom det är de som domaren tyckte jobbade på bäst dessutom tyckte hon Penny var en urcharmig liten hund... Såklart, hon är ju en mops! :)

Vill passa på att tacka för en urtrevlig natt! Och det är tack vare alla underbara som var där Cilla, Diana, Sandra, Anna, Jane, Malin, Ann & Peter! Och ett extra grattis till Diana som tog hem första platsen i den ena gruppen med Tyra och domarens pris i en annan grupp med Akke!! Jippi!!

Kom till jobbet strax efter 5 och sov några timmar på soffan innan det var dags att öppna.
Om en dryg timme åker jag Katta till Borås där hundtävlandet fortsätter fast i en annan form. Håll en tumme eller två! Får se hur pigg jag är efter den här helgen! hehe


Kommentarer
Postat av: Katrin

Grattis till Diplomen :)



Hoppas det går bra för er i Borås och att vädret blir lagom.



Ha det gott och trevlig högsommar.

2011-07-02 @ 21:21:00
URL: http://www.cederborgens.se
Postat av: Katarina

Stort varmt grattis till de båda diplomen!!! Hur coolt som helst att Ringo var första startande hunden i Rallylydnad tycket jag! Kramis

2011-07-05 @ 10:12:52
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0