Högbo X 3

I ett lerigt men mysigt Högbo tillbringade jag, Katta & 6 mopsar helgen :)
 
På fredagen var även Gunilla & Åsa där!
Jag visade Polka i valpklassen där hon blev tvåa med hp, det blev hon alla 3 dagarna fast Katta visade själv de övriga två :) Söta tjejen <3 <3 Tack Torbjörn för bilden
Nästa hund på agendan var Cliff (blivande pappan till min kull) som vann unghundsklassen med CK!
Natalies Mange var trea i öppenklassen. Mange fick jag förtroendet att visa eftersom Natalie hade valpvaka :)
Tyvärr blev Cliff oplacerad i bästa hane
 
Dags för tikar och Penny.. Hon har en utställningspaus som jag har skrivit om tidigare här i bloggen men jag hade ändå valt att ställa henne på fredagen..
 
Hon skötte sig strålande och var på underbart humör som vanligt! Det ösregnade och Penny showade till sig seger i öppenklassen med CK... shit så glad jag blev!!!! men sen nervös.. tänk om certet skulle komma?? mitt i pausen??
 
Tyvärr blev det inge mer än önsketänkande eftersom ungtiken placerade sig framför och Penny fick ytterligare ett retligt Reserv Cert... :( Men en bästa tik-4 placering i den konkurrensen får jag nog vara nöjd med! Vilken jag också är ;)
 
tack torbjörn för ytterligare en fin bild!!! <3 Detta är Penny <3
 
Vi stannade till finalen eftersom vi skulle in med Semlans uppfödargrupp som precis inte blev utplockade.. Så leriga & genomblöta åkte vi till stugan...
 
På lördagen skulle jag även visa Gunillas juniorer..
Semlans Knut-Ove exc 4
Semlans Franz-Clifford exc 2 ck
Red Gable's Mr Wickham "Mange" exc 2ck
Semlans Lisa-Lovisa exc 3
ingen höjdardag men helt ok
 
På söndagen var det nästan sol och vi hade fått en torr & fin ring :)
 
Samma hundar ställdes förutom att Katta själv visade Cliff
Detta är resultaten för söndagen
 
Semlans Knut-Ove exc 1, ck res-cert
Semlans Franz-Clifford exc 2
Red Gable's Mr Wickham "Mange" exc 3
Semlans Lisa-Lovisa exc 1,ck res-cert
 
Knut & Lovisa med sina ljusblåa rosetter på väg hem :)
 
så summa summarum av helgen var att den gick i reservens tecken...
På'n igen till helgen då skutan drar mot Helsingborg & Sofiero :) Hepp Hepp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0