agilitytävling dag2

Nu har vi tävlat igen och det gick bra idag igen för att vara oss då förstås :)
Nu hann vi med båda loppen så vi började med ett Hopp-lopp och Penny in som hund nr2.. Slalomet fick vi göra om grrrr... så 5 fel där... sen rev vi absolut sista hindret. Men vi fick 20 fel.. så de andra 2 vet jag inte vad det var... plus 20 sek tidsfel... är såå trött på att vi måste göra om slalomet, men jag är så osäker på vilka pinnar jag ska ta igen om vi missar så då gör jag om alltihop vilket gör att jag säkert missar minst 10 sekunder.. Hur som helst.. mycket av banan var från höger sida vilket gick strålande! så jag e helnöjd ändå! :)

Andra loppet var ett agility-lopp och då dunsar Penny in i A-hindret som var hinder nr2 och slår i hakan tror jag, jag var ju på andra sidan och hörde bara en DUUUUNS! men Penny kom över kanten och så körde vi par hopphinder och vippen men sen skulle hon in i tunneln och vinglade sig ut litegrann så då såg jag att det var nåt med henne så jag bar upp henne och avbröt... väl utanför var hon pigg och glad igen! skööönt :)

Efter tävlingen åkte jag och mopsarna till Magelungssjön för jag tänkte att de skulle få svalka sig lite plus att det är såå fint att gå där.. men sjön var så algig så de blev inget dopp eller drick! men däremot gick vi en vända och de var så glada när de fick hoppa över stock och sten för vi gick inne i skogen och inte på grusvägen :)

sen kom vi till en äng med superhögt gräs... så då tog jag några bilder.. dock med mobilkameran, därav kvaliteten ;)


crazzzzzzyy Penny




det var allt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0