tisdag

Var och träffade Evas sjukgymnast igår i nästan 2 timmar... tiden går fort när man har mycket och prata om.. Orkar inte skriva allt här men jag har fått lite "läxor" tills nästa gång om en månad som jag och Eva ska pyssla med. Lite olika övningar och lite saker som vi inte bör och framförallt bör göra.

En grej är att hon ska äta glukosamin, hade tänkt att hon ev. skulle börja med det, men jag ville veta först om det var så innan jag började. Så nu äter hon och Ringo (med hans höft det kan det också vara bra) både glukosamin och omega-3 i pulverform... blir ganska mycket pulver i maten men idag fick de omega-3 så får de glukosaminen till frukost. Eva stod länge och väl och slickade sin skål tom från alla små pulversmulor... jättegott tyckte hon! Ringo märkte nog inget speciellt utan mat är ju mat liksom!
Penny kanske också ska få omega-3..det tänkte jag såhär i efterhand, det är ju bra för päls och hud också!

På fredag kommer svärföräldrarna och Ebba och hälsar på! Ska bli mysigt å ha de boendes här hela helgen. Ska försöka ta lite fina bilder på Ebba-bus också. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute och gå mycket, kanske en runda vid flaten eller så.

Imorrn ska jag nog träffa kompisarna i Väsby igen. Förra veckan var det ösregn, men vad gör man inte för att få träffas och prata skit och träna lite hund...inte mycket som kan stoppa en där inte! hahah

Dagens bild blir på Simon. En av de första bilderna på lillkillen som blev stor. Står lite knasigt med ena bakbenet, men det får vara. söt som socker iaf!



Kommentarer
Postat av: Gollum med flock

Fin bild på Simon. Hoppas att träning och kost gör susen för Eva och Ringo. Glukosamin och andra (förebyggande) medikamenter ingår också i våra äldre hundars kost. Det blir en salig röra till slut, men de tycker om det.

2009-11-27 @ 18:21:30
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0