roligare saker...

Nu ska det stå lite roligare saker i bloggen. Jag och Anna åkte till Högbo Sandviken tiiiiidigt i lördags morse.usch, att gå upp halv 5 2 dagar i rad är inte min "cup of tea" men ibland kan det vara värt det och speciellt när det är utställningsdax :)

På lördagen gick det sådär. Simon fick en tvåa som jag inte tycker han förtjänade menmen, penny fick en etta och blev placerad som 3 i konkurrensen. Jag är ändå ganska nöjd eftersom många åkte ut på tvåor och det var mycket som var fel på Penny den dagen.... så när jag hörde kritiken så var jag inte så säker ;) för tjock, för brun, för mycket nosveck och för vid fram... men lite bra saker också som tydligen övervägde :)

Största grattiset för dagen går till Kattah och Trubbel som tog sitt efterlängtade championat!!! Stort Grattis!!!

Ett dygn senare var det dags igen... Inte blev jag mindre nervös när dagens domare Peter Jolley gav massa hundar tvåor. Inga släta ettor utan antingen ck eller 2a... Så gissa om jag blev superglad när han tyckte om Penny och hon fick en etta. Att hon senare vann klassen med CK gjorde mig knappast mindre glad :) Nervös var jag nu när sista certet hägrar inför Pennys svamptitel... Tyvärr fick vi nöja oss med en BT4-placering och certet gick till Strandsmedjans Elsie som senare blir BIR! Stort grattis Maria!!! :) Även Qimis Qlimp gjorde dunderbra ifrån sig genom att bli BIM. Kul med oss svarta i topp :) Grattis Bettan och Kajsa!!!

Glad i hågen hämtade jag min CKpresent i form av en reflexmus.

Evas ben fortsätter att bli vätskefyllt... Har nu tömt det 4 ggr, så nu sa han att vi sätter upp en tid på måndag och är det fyllt igen så ska hon opereras för tydligen läcker det ledvätska... :( och jag såg redan efter par timmar idag att det börjar fyllas på... så nu ska hon sövas och fixas på måndag igen.. när tar eländet slut?? förhoppningsvis efter det här :)

Åker till Sofiero imorrn med Penny, Simon och Uffe. Och även min resekompis Anna med faraohunden Alice. So Long alla vänner! Uppdaterar tidigast måndag skulle jag tro!

Dagens bild blir på moi och Gollum på en annan utställningdag i Visby på Gotland, jag trodde att genom att resa på mig inte skulle komma med på kortet ;) hehe

Kommentarer
Postat av: Nacho & Co

Lycka till på Sofiero!! Vi håller tummarna.

2009-09-10 @ 23:16:37
URL: http://nacho.cybersite.se
Postat av: Katarina

Det är bara såååå typiskt med lilla puddingen!! :-( När ska eländet ta slut? Vi håller tummarna för att ni tar Sofiero med storm!!! Lycka till!! Många kramar

2009-09-11 @ 09:24:54
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: Malin

Usch vad tråkigt att Evas ben inte vill bli friskt.



Ja visst är det konstigt med utställning ibland...att Simon med sin jättefina kritik åker ut på en 2:a....å Penny får en 1:a trots en mindre bra kritik. Ja ja så här är det ju med utställning. Domarens tycke och smak för dagen som gäller ;))) Nu håller vi tummarna stenhårt för er i helgen.



// Kram Malin

2009-09-11 @ 11:35:59
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Natalie

Lycka till i helgen! Se nu till att kamma hem det sista certet till Penny =)

2009-09-11 @ 17:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0