Hund 2012

Peringos Pigall "Dogge" gjorde sin officiella debut på HUND 2012.
 
Han kom till mässan med sin matte och jag var lite innan hur han skulle se ut, jag har ju inte sett honom sen mitten av September.. Men så mötte jag honom och han var så fiiin! 
 
Han var i toppkondition så Sarah & Jocke gör ett kanonjobb med honom, de hade även lärt honom ligg så det visade han så gärna....
Vi hann som tur var träna lite innan vi skulle in i ringen där det var 19 anmälda, tror 16st kom till start.
 
Han skötte sig över förväntan och jag hörde delar av kritiken och kände mig ganska positiv :)
När vi sedan blev utplockade bland de fyra som skulle bli placerade var det så kul!!
 
Dogge blev slutligen trea med en urfin och rättvis kritik! Så roligt :) Nu hoppas jag att jag får låna med mig honom i vår eller sommaren lite också!
 
Ställde även Cliff i öppenklassen där han blev tvåa med Excellent och CK.. Väldigt nöjd med tanke på alla VG & G som delades ut :)
 
En bra utställningsdag! Inte minst med tanke på alla urgulliga människor vid ringside <3
 
Åsa hjälpte mig att fota Dogge efter bedömningen... Såhär ser fina killen ut 10 månader gammal..
 
Nästa utställningsresa bär det av mot Göteborg och My Dog. Då är det Peringos Polly-Ester "Ester" som ska göra debut. Ska bli jättespännande!!
 
hejhopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0